Dnes začal závod Rally OiLibya of Morocco

Mirek Zapletal a Maciek Marton se účastní dalšího podniku World Cup for Cross Country Rallies pořádaného pod záštitou FIA. Závod probíhá v termínu 3. - 9. 10. 2014. Podrobnosti najdete na :
www.http://rallyemaroc.npo.fr/en/lerallye/


Baja Poland 2014 začíná

Dnes odjíždí tým Offroadsportu na další ze závodů Světového poháru FIA.
Podrobnosti na : http://www.bajapoland.eu


Dnes začíná Hungarian Baja 2014

Do maďarského městečka Pápa se dnes přesouvá pět vozů z dílen Offroadsportu. Posádky jsou složené z českých, kazašských a ruských jezdců, dále polského a slovenského navigátora a mechaniků českých a jednoho ukrajinského. Všichni se na závod těší a budou bojovat o co nejlepší výsledky. Podrobnosti na :
www.hungarianbaja.com


V naší galerii si můžete prohlédnout video z prologu Baja Aragon 2014,

s pěkným záběrem průjezdu vozu Offroadsportu.


Bohemian Baja 2014 je zrušena

Pořadatel rally Bohemian Baja 2014 s politováním oznámil, že v důsledku nedosažení dostatečné účasti, je nucen tento podnik zrušit.


Dnes odjíždí tým Offroadsportu na test tlumičů,

který se bude konat u francouzského města Narbonne. Ve čtvrtek se bude přesunovat do španělského Teruelu, místa konání letošního ročníku Baja Aragon.


Tým Offroadsportu odlétá do Egypta

kde se v termínu 18. - 25. 5. uskuteční několikrát odložená Pharaons Rally. Podrobnosti najdete na :
www.pharaonsrally.com


Sealine Cross Counry Rally 2014

Zítra odlétá tým Offroadsportu do katarského Dohá, kde v termínu 19. - 25. dubna proběhne další pouštní závod. Průběh a podrobnosti tohoto podniku můžete sledovat na : www.qmmf.com


Fantastické 3. místo

AbuDhabi Desert Challenge. Nejtěžší pouštní závod v seriálu Mistrovství světa: Mirek Zapletal - Maciek Marton na 3.místě s novým EVO7


Abu Dhabi Desert Challenge

bude letos probíhat v termínu 3. - 10. 4. Mirek Zapletal a Maciek Marton se závodu zúčastní s novým vozem. Podrobnosti na : www.abudhabidesertchallenge.com


Video z Italia Baja 2014

bylo přidáno do naší galerie videí.


Italian Baja 2014

se koná v termínu 13. - 16. 3. 2014 v okolí italského městečka Pordenone. Tým Offroadsportu se závodu zúčastní. Podrobnosti najdete na :
http://www.italianbaja.it


Baja Russia - Northern Forest 2014

je prvním letošním podnikem seriálu FIA World Cup for Cross - County Rallies. Proběhne v termínu 14. - 16. 2. 2014 v Priozerském distriktu, vzdáleném asi 70 kilometrů od ruského Petrohradu. Posádka Offroadsportu se závodu zúčastní s novým vozem H3 Evo7. Podrobnosti na :
www.northern-forest.ru


Kalendář

byl aktualizován. Najdete v něm termíny a seznam závodů, které se v letošním roce budou konat. U závodu Silk Way přesný termín doplníme, až bude organizátory upřesněn.


Baja Zagan

Na víkend 25. - 27.10. 2013 byl vyhlášen nový termín na uspořádání odloženého závodu Baja Zagan. Zde mají závodníci poslední možnost získat body a zlepšit umístění v Mistrovství Polska. Posádka Mirek Zapletal a Maciek Marton se závodu také zúčastní.



4. 10. 2014

První etapa Rally OiLibya of Morocco

Dnes odstartovali jezdci do první etapy závodu Rally OiLibya of Morocco. Tento podnik, pořádaný pod záštitou Jeho veličenstva krále Mohameda VI, hostí 555 jezdců a mechaniků, organizační tým čítá na 120 lidí. Spolu se žurnalisty a dalšími spolupracovníky se celkové množství účastníků vyšplhalo na číslo 850. Marocká rallye se řadí k nejtěžším závodům. Jezdci absolvují 1442 kilometrů rychlostních zkoušek ve velmi náročném terénu. Písečné duny budou střídat velmi rychlé úseky, průjezdy kaňony a řečišti. Účastníky čekají nádherné přírodní scenérie, které si bohužel vychutnají pouze žurnalisté a diváci, protože závodníci budou mít plné ruce práce. Dnešní část z Erfoudu do Damie byla 276 kilometrů dlouhá. A hned první den naši posádku pěkně potrápil. Na voze Mirka Zapletala přestala fungovat spojka a v průběhu rychlostní zkoušky se uvolnilo kolo, proto byl nucen zastavit a provést opravu. Tím ztratil hodně času a do cíle dojel na sedmnáctém místě v kategorii automobilů.  Vyhrál Orlando Terranova, druhý byli Giniel De-Villiers a na třetím místě skončil Nasser Al Attiyah.  Zítra čeká závodníky trasa z Erfoudu do Merzane 248 kilometrů dlouhá.  

 




2. 9. 2014

Pád a vzestup Offroadsportu na Baja Poland 2014

Začátek závodu Baja Poland 2014 byl pro náš tým standartní, nikdo netušil, jaké drama bude následovat. V pátek proběhly obvyklé administrativní a technické přejímky. Závodníci odstavili své vozy do uzavřeného parkoviště a čekali na start do 7,36 kilometru dlouhého prologu. Počasí se pomalu zhoršovalo a slavnostní ceremonie zahájení závodu, v 17 hodin a 30 minut, již proběhla v dešti. Trať prologu byla v tomto závodě naplánována tradičně ve vojenském prostoru v blízkosti štětínské Sportovní arény a i přes nepřízeň počasí přilákala tato část závodu spoustu místních fanoušků. V oblasti, která byla zpřístupněna, mohli diváci obdivovat umění jízdy v hlubokém písku.  Mirek Zapletal s Maciekem Martonem dojeli na 9. místě.  Další posádky startující na vozech H3 Evo dokončily prolog v tomto pořadí Tomáš Ouředníček s Pavlem Vaculíkem byli sedmnáctí a Jurij Sazonov a Arslan Sachimov dojeli na místě osmnáctém. Závodu se také zúčastnila posádka polského týmu Bewa racing, s H3 Evo zakoupeným od rodinné posádky Pelcových.  Tento tým se letos účastní pouze Polského poháru a CEZu v kategorii TH. V příštím roce hodlá startovat již v kategorii T.1.1. V sobotu se Baja Poland přesunula na vojenský polygon u Drawska Pomorskeho. Počasí se zlepšilo, chvílemi vykouklo i sluníčko. První vůz odstartoval do rychlostní zkoušky, dlouhé 188,5 kilometru, v 8 hodin a 45 minut. Trať vedená po pláni mezi vřesovišti připomínala složité bludiště písečných cest. Diváci mohli z vyvýšených tribun sledovat v první části RZ jízdu téměř poloviny startovního pole současně. Potom jezdci na nějakou dobu zmizeli v lesích a poté se opět objevili v další části planiny. Závod probíhal bez větších problémů a našim posádkám se dařilo držet dobré tempo. Asi 80 kilometrů před koncem první rychlostní zkoušky přišla ledová sprcha a propad naší posádky na zadní pozice.  Po úderu do kamene vyčnívajícího z písku, se ohnula zadní ližina vozu Mirka Zapletala a začala nabírat hlínu. Po chvíli velké množství hlíny a písku vůz zpomalilo tak, že posádka byla nucena zastavit, vůz zvednout a tuto masu odstranit. Bohužel zcela nezajela pístnice zvedání auta a po ujetí krátkého úseku se ohnula k zadnímu kolu. Bylo třeba znovu zastavit a provizorně pístnici připevnit tak, aby více neohrožovala zadní pneumatiku. Do cíle se naštěstí naší posádce podařilo dokulhat. Poškozené zadní kolo nedovolovalo příliš rychlou jízdu. Díky těmto problémům ztratil Mirek Zapletal více než 30 minut. V servisu byli mechanici nuceni ohnutou pístnici odříznout. Po vyrovnání úchytů ližiny vyměnili zadní kolo a vůz byl schopen startu do další rychlostní zkoušky. Naše posádka zvažovala možnost odstoupení ze závodu. Díky velké časové ztrátě se Mirek Zapletal s Maciekem Martonem propadli ke konci startovního pole. Nakonec se rozhodli bojovat. Do další části sobotního závodu odstartovali ze zadní pozice a byli nuceni předjíždět pomalejší auta, což v terénu není vůbec jednoduchý manévr. Sentinel nefungoval, takže za vozem Mini Schotta byli nuceni jet více než 10 kilometrů, než našli místo vhodné pro jeho předjetí. Tomáše Ouředníčka v této části závodu zdržel defekt a Nasser Al Attiyah zničil po 8 kilometrech zadní nápravu, tím pádem pro něj Baja Poland skončila. V sobotu večer začalo pršet a s malými přestávkami pršelo až do nedělního startu. Do čtvrté rychlostní zkoušky u obce Dobra, dlouhé téměř 73kilomerů, odstartoval první vůz po desáté hodině. Vozy jely po velmi promočeném terénu výrazně pomaleji než v sobotní části. Těžká a bahnitá trať ovšem vyhovovala naší posádce. Mirek Zapletal si jízdu užíval a oproti ostatním vozům spíše zrychlil. Asi jeden kilometr před koncem rychlostní zkoušky vyletěl Vladimir Vasilyev z trati do lesa, zničil svůj vůz a pokácel stromy tak nešťastně, že všechny vozy za ním musely zastavit. Organizátoři se poté rozhodli poslední RZ zrušit, což byla pro náš tým velká škoda. Mirkovi Zapletalovi se dařilo postupně svou ztrátu vyrovnávat a velkého zadostiučinění se mu dostalo právě v této bahnité rychlostní zkoušce, kterou s přehledem vyhrál. Lídra závodu Krzysztofa Holowczyce předstihl téměř o dvě minuty. Organizátoři závodu bohužel oznámili zrušení poslední rychlostní zkoušky. Toto rozhodnutí odůvodnili obavami o bezpečnost jezdců, po velkém dešti se trať stala nebezpečnou, a proto prý bylo třeba závod zastavit. V oficiálním prohlášení, předaném týmům bylo uvedeno, že toto rozhodnutí bylo učiněno se souhlasem a za podpory všech posádek, které dokončily čtvrtou rychlostní zkoušku. Na názor naší posádky se nikdo z organizačního týmu neptal a po dotazu u okolních týmů jsme zjistili, že se o zrušení poslední RZ dověděli až z oficiálního prohlášení. Vzhledem k tomu, že se na promoklých terénech a v deštivém počasí standardně jezdí, můžeme pouze hádat, jaké zájmy stály za tímto rozhodnutím.  Závod vyhrál Krzysztof Holowczyc, druhý byl Adam Malysz a třetí Martin Kaczmarski. Štěstí tedy přálo polským posádkám. Mirek Zapletal s Maciekem Martonem skončili na šestém místě, kazašská posádka Jurij Sazonov a Arslan Sachimov obsadila sedmou příčku a Tomáš Ouředníček s Pavlem Vaculíkem vybojovali deváté místo. Do cíle dorazila i polská posádka týmu Bewa racing, která dokonce vyhrála svou kategorii v Polském poháru. „Navzdory počáteční smůle jsem s tímto závodem velmi spokojen. Do cíle dorazily všechny vozy z našich dílen. Všechny fungovaly bez větších problémů a nebýt mé chyby, kdy jsem nezkontroloval zajetí pístnice, by mechanici neměli téměř žádnou práci. Dostat se ze zadních pozic mě stálo hodně úsilí, ale měl jsem velkou radost z toho, jak auto fungovalo a poslední rychlostní zkoušku jsme si s Maciekem vyloženě vychutnávali. Škoda že organizátoři závod zastavili, protože, dle mého názoru, hlavně jízda v těžkém terénu pořádně prověří kvality vozů a posádek. Rozhodnutí organizačního týmu respektuji a nehodlám ho komentovat,“ řekl po ukončení závodu Mirek Zapletal.

 

 




18. 8. 2014

Tři vozy H3 Evo na stupních vítězů - Hungarian Baja 2014

Déšť, bláto a zhoršená viditelnost, to byla páteční první rychlostní zkouška na Hungarian Baja. Trať dlouhá 50 kilometrů vedla tradičně po polních cestách, v okolí lázeňského městečka Pápa. Netradiční však bylo počasí, chladné a deštivé.  První vůz odstartoval do rychlostní zkoušky v 18 hodin a 35 minut. Díky velké oblačnosti se začalo brzy stmívat a polovina posádek startovala do RZ již potmě.  Všechny vozy H3 Evo dorazily do cíle v pořádku. Pouze vůz kazašského týmu Mobilex Racing zažil menší kolizi se stromem u trati. Naštěstí to odneslo pouze přední světlo a po menším servisním úkonu mohl bez problému pokračovat v závodě.  I nováček ve třídě T. 1.1.2, ruský jezdec Andrej Novikov, startující s H3 Evo v úpravě Toyoty FJ, zvládl první den na výbornou.  Po deštivé noci přivítalo účastníky závodu slunečné ráno. Sobotní část závodu začala v 9 hodin a 30 minut, startem prvního vozu do druhé rychlostní zkoušky. Mirek Zapletal a Maciek Marton vyrazili na trať jako šestí, Zdeněk Pořízek s Markem Sýkorou z patnácté pozice, Jurij Sazonov a Arslan Sachimov ze sedmnáctého místa a Tomáš Ouředníček a Pavel Vaculík z místa dvacátého druhého. Čekalo je, i s přejezdy, celkem 502 kilometrů. Dvakrát jezdci absolvovali 54 kilometrů dlouhou rychlostní zkoušku v okolí městečka Pápa a poté se dvakrát přesunuli do vojenského prostoru u města Veszprém, na trať dlouhou téměř 97 kilometrů. Po dlouhém dešti zůstalo na lesních cestách mnoho vody a po projetí závodu měly všechny vozy jednotnou barevnou úpravu, hnědou, až po střechu. Průjezd tímto terénem byl velmi náročný a některé posádky jej nezvládly. Polské závodníky pronásledovala smůla.  Adam Malysz skončil na střeše, navigátor Krzysztofa Holowczyce zkolaboval a Marek Dabrowski musel kvůli poruše brzd výrazně zpomalit. Bohužel i naše posádky měly problémy.  Ruský jezdec Andrej Novikov neodstartoval do poslední RZ kvůli přehřátému motoru, kazašské H3 Evo skončilo v průběhu poslední rychlostní zkoušky kvůli ulomené napínací kladce. Mirek Zapletal zapadl ve vojenském prostoru do díry po granátu, ale naštěstí se mu podařilo vyjet, pokračovat v závodu a do cíle dorazil jako čtvrtý. Závod vyhrál Nasser Al Attiyah, druhý byl Vladimir Vasilyev a třetí Orlando Terranova. Posádka Zdeněk Pořízek, Marek Sýkora obsadila v celkovém pořadí místo desáté a Tomáš Ouředníček a Pavlem Vaculíkem vybojovali místo jedenácté. V rámci maďarského mistrovství obsadil na tomto závodě Mirek Zapletal a Maciek Marton první místo v absolutním hodnocení a v kategorii diesel. V kategorii benzínových vozů do čtyř litrů obsadila první místo posádka Zdeněk Pořízek a Marek Sýkora, druhou příčku vybojoval Tomáš Ouředníček s Pavlem Vaculíkem.

 




20. 7. 2014

Mirek Zapletal vybojoval sedmé místo na Baja Aragon 2014

Začátek nedělního závodního dne nebyl vůbec jednoduchý. V šest hodin spící bivak začal ožívat. V šeru, se u servisních vozů, objevovaly pomalu se ploužící postavy. Mechanici a jezdci se začali připravovat na start do třetí rychlostní zkoušky. V 6 hodin a 45 minut byl otevřen prostor pro refuelling, kam vozy zajížděly načerpat pohonné hmoty. Tento prostor je umístěn vedle servisní zóny a přístup do něj mají pouze jezdci a jejich mechanici. Zde jsou pod dohledem hasičů umístěny barely s pohonnými hmotami a pouze v tomto prostoru je povoleno jejich přečerpávání do nádrží závodních aut. Po čtyřiceti minutách se posádky přesunuly na místo startu třetí rychlostní zkoušky a v 7 hodin a 28 minut odstartoval první vůz. Trať druhého dne závodu byla identická, jako první den. Jezdci projížděli stejné dvě rychlostní zkoušky i ve stejném pořadí a směru. Po včerejších závadách a problémech na trati neodstartovalo několik vozů. Mezi jinými zůstal v servisu vůz Yazeeda Al- Rajhi, který se po včerejším přemetu přes střechu již nedal použít a vůz týmu Schlesser Aventures, který má stejný motor jako H3 Evo7 Mirka Zapletala. Jeho pilot jej položil na pravý bok. Odolnost vozu Offroadsportu prověřil Jurij Sazonov z Mobilex Racing Teamu, také přemetem přes střechu. Ten však do cíle dojel, dokonce na 22. místě a do dnešní části závodu bez problému odstartoval.  Třetí z vozů H3 Evo s pilotem Andrejem Čerednikovem utržil pouze šrám ve formě utrženého nasávání vzduchu pro brzdy a skončil na 21. místě. „ Začátek dnešního dne jsme měli poněkud rozpačitý. Dlouho trvalo, než jsme se dostali do tempa. Po 80 kilometrech se nám začaly přehřívat brzdy, soustředil jsem se na to, abych je při každé vhodné příležitosti uchladil. Potoky jsme projížděli velmi pomalu. Potom jsme na kamenitém úseku prorazili kolo. Několik minut jsme se zdrželi jeho výměnou a v tu dobu nás předjela polská posádka Dabrowski – Czachor. Co nejrychleji jsme vyrazili na trať a snažili se Dabrowského dostihnout. V neznačené zatáčce jsme skočili z břehu a naštěstí jsme zastavili před kupou kamení. Naštěstí auto nebylo poškozené a my jsme mohli pokračovat dál. Do cíle dorazily všechny vozy Offroadsportu a tím jsem velmi spokojený. Auto pracovalo velmi dobře a v obrovské konkurenci, která byla na tomto podniku, jsme obstáli se ctí, umístili jsme se celkově na sedmém místě.“ To bylo zhodnocení dnešního dne slovy Mirka Zapletala.

 




19. 7. 2014

Test tlumičů BOS

Testování tlumičů proběhlo velmi dobře. Francouzská firma BOS vyslala na testovací trať do hor, nad městečko Fontjoncouse, několik specialistů a výjezdový vůz s technikou. Trať náš vůz postupně projížděl s různým nastavením. Tlumiče byly zhruba v půli testu vymontovány z vozu, technici je  rozebrali, potom znovu sestavili a náš mechanik je namontoval zpět. Při dalších průjezdech nastavovali jejich tuhost. „ S přístupem firmy BOS jsem byl velmi spokojen. Při průjezdech trati jsem měl neustále ve voze technika, který hodnotil chování auta v různých situacích v terénu a při různých rychlostech. V testování tlumičů budeme pokračovat i nadále. Na vůz budou nainstalována čidla, díky kterým budeme vědět, jak pracuje podvozek. Pak,  budeme moci lépe zjistit případné závady a provést úpravy,“ řekl po testování Mirek Zapletal.




19. 7. 2014

Deváté místo pro Offroadsport, po prvních dvou etapách na Baja Aragon 2014

 

Španělské město Teruel nás přivítalo dusnou atmosférou. Čtyřicetistupňové vedro trápilo všechny účastníky až do pátečního večerního prologu. Ten byl odstartován po 19 hodině. Na trať dlouhou 6,5 kilometru vyrazilo téměř sedmdesát vozů. Sešla se zde světová špička cross countryových závodů. Mirek Zapletal s Bartkem Bobou vyrazili na trať s číslem šest. Trasa prologu vedla v nádherné krajině, v blízkosti skalnaté trhliny nad Teruelem.  Před startem se zvedl velký vítr a obloha se rychle zatahovala. Když tratí projížděl Vladimir Vasilyev přišla bouřka. Po průjezdu Mirka Zapletala začalo pršet a potom nás nebe zasypalo hromadou krup. Původně prašná trať se rychle změnila v rozbahněnou bažinu a zbývající jezdce pěkně potrápila. Naše posádka se umístila na čtrnáctém místě. Sobotní ráno bylo příjemně chladné. Jezdce čekaly dvě rychlostní zkoušky dlouhé 116 a 217 kilometrů. Trať vedla po prašných cestách, měla hodně rovných rychlých pasáží, které se střídaly s průjezdy koryty řek.  Naše posádka zvládla záludnosti trati bez velkých problémů, došlo k poškození předního ramena a manžety na poloose.  Tyto součásti byly v servisním čase vyměněny a vůz může v pořádku vyrazit do nedělní části závodu. Mirek Zapletal a Bartek Boba jsou po sobotní části závodu na 9. místě.

 




další zprávy >>
<< předchozí zprávy
CMS systém Správce webu - Reklamní agentura YASHICA

OFFROADsportwww.offroadsport.cz
info@offroadsport.cz
tel.: